17/04/2024
Η Χαρά Θεού διερευνά την σχέση μεταξύ Θεάτρου και Εκκλησίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Η Χαρά Θεού αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ της Θεατρικής πρακτικής και του Κηρύγματος. Από την Αρχαία Εκκλησία ως το σήμερα, θέατρο και Εκκλησία πορεύονται μαζί αλλά και απέναντι. Θέατρο και Εκκλησία στη Χαρά Θεού.

Πρόσωπα /Ιδιότητες (Με σειρά εμφάνισης):
Τα πρόσωπα που εμφανίζονται και οι ιδιότητές τους:

Ιωσήφ Βιβιλάκης, Καθ. Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Εθν. & Καπ. Παν. Αθηνών
π. Αλέξανδρος Καρυώτογλου, Ιερέας
Σοφία Καρακάντζα, σκηνοθέτις

Ιωσήφ Βιβιλάκης

Ο Ιωσήφ Βιβιλάκης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1996 απέκτησε τον τίτλο του διδάκτορα του ιδίου Πανεπιστημίου με την εργασία “Η θεατρική ορολογία στους Πατέρες της Εκκλησίας. Συμβολή στη μελέτη της σχέσεως Εκκλησίας και θεάτρου”. Από το 1984 έως το 1997 δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση. Το 1998 εξελέγη λέκτορας και το 2002 επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια και έχει δώσει διαλέξεις. Αρθρογραφεί στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και έχει συνεργαστεί με την εφημερίδα Καθημερινή γράφοντας βιβλιοκριτική. Ιδιαίτερη θέση στις ερευνητικές του αναζητήσεις έχει ο βίος και το έργο του Φώτη Κόντογλου. Το 1995, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση και τα 30 από την κοίμηση του Αϊβαλιώτη δημιουργού, σχεδίασε τον πολυσυλλεκτικό τόμο “Φώτης Κόντογλου εν εικόνι διαπορευόμενος” (εκδόσεις Ακρίτας), ενώ το 1999 δημοσίευσε το σύνολο των θεατρικών κριτικών (1936-1960) του Μ. Καραγάτση (Βιβλιοπωλείον της Εστίας). Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου (2015-2016).

π. Αλέξανδρος Καρυώτογλου

Ο Αλέξανδρος Καριώτογλου γεννήθηκε στη Λίμνη Ευβοίας το 1948 και κατάγεται από τη Σάμο. Αποφοίτησε από το Πυθαγόρειο Γυμνάσιο Σάμου και σπούδασε θεολογία στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Munster της Γερμανίας. Ειδικεύτηκε στην Ιστορία των Θρησκευμάτων και ανακηρύχθηκε διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Δίδαξε στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση, για τρία χρόνια στη Θεολογική Σχολή Αγίου Ανδρέου στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας καθώς και για οκτώ χρόνια στο Παιδαγωγικό Τμή­μα του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας. Υπήρξε σύμβουλος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου. Αφυπηρέτησε από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Πειραιώς. Έχει συγγράψει 10 βιβλία επιστημονικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου, μέρος του συλλογικού συγγράμματος του Θεολογικού Τμήματος για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ένα σημαντικό αριθμό άρθρων. Για το βιβλίο του “Ορθοδοξία και Ισλάμ” έχει τιμηθεί με το Α΄ βραβείο “Αμπντί Ιπεκτσί”.

Σοφία Καρακάντζα

Η Σοφία Καρακάντζα γεννήθηκε στην Μ. Βρετανία. Μεγάλωσε στην Ξάνθη και την Καβάλα. Σπούδασε Σκηνοθεσία και Δημιουργική Συγγραφή στην Μ. Βρετανία. Το 1991 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη. Δούλεψε το διάστημα 1991-98 στο Κ.Θ.Β.Ε. ως σκηνοθέτης και καθηγήτρια της Δραματικής Σχολής. Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στους Β. Παπαβασιλείου, Μ. Langhoff, Μ. Μαρμαρινό, Α. Βουτσινά, Ε. Γαβριηλίδη, Δ. Χρονόπουλο, Σ. Τσακίρη και Κ. Καζάκο. Η ίδια σκηνοθέτησε τις παραστάσεις: Κοινή Λογική του Γ. Μανιώτη (1994) και Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του L. Carroll (1996). Εργάστηκε για το “Μουσικό Πολύτροπο” του Ιωάννη Καϊμάκη (1995-2002) ως σκηνοθέτης σε παραστάσεις που έλαβαν χώρα σε Ελλάδα, Βέλγιο και Γερμανία. Δίδαξε στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (1998-2007) τα μαθήματα Μουσική Παράσταση, Υποκριτική και Ορθοφωνία. Κατά την διάρκεια αυτών των ετών και σε συνεργασία με ομάδα φοιτητών ανέβασε οκτώ πρωτότυπες μουσικές παραστάσεις. Συνεργάστηκε με την καλλιτεχνική εταιρία “DameBlanche” (2002-2007) ως σκηνοθέτης (Ιθάκη του Δ. Δημητριάδη), ηθοποιός και σχεδιαστής φωτισμού. Από το 2009 διδάσκει το μάθημα της Υποκριτικής στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης “Ανδρέας Βουτσινάς”. Από τον Οκτώβριο του 2014 συνεργάζεται και διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση της Μελοδραματικής και της Μονωδίας. Με τον Μαύρο Γάντζο έχει σκηνοθετήσει έναν αριθμό παραστάσεων από το 2006 μέχρι σήμερα.